ראשי > איסלאם, צום > רמדאן 2010 – תמונות מסביב לעולם

רמדאן 2010 – תמונות מסביב לעולם

בימים אלו אנחנו נכנסים לשליש האחרון של חודש הרמדאן ומאות מיליוני מאמינים ומאמינות מסביב לעולם ממשיכים לצום מזריחת השמש ועד לשקיעה. חודש הרמדאן הוא החודש ה-9 בלוח השנה המוסלמי ומכיוון שהחישוב של הלוח נעשה על פי מחזורי הירח, יוצא כי במקומות רבים (ובעיקר בארץ) זו הפעם הראשונה מזה כ-30 שנה מאז שהוא נופל בעונת הקיץ החמה.

רמדאן הוא החודש המקודש ביותר למוסלמים. זהו חודש של שמחה וחודש של טיהור נפש. במהלך החודש המוסלמים צמים תוך הימנעות מאוכל, שתייה, עישון וקיום יחסים מזריחת השמש ועד לשקיעה. המוסלמים שוברים את הצום באמצעות פרי תמר או כוס מים ולאחר מכן מתיישבים לאכול את ארוחת הערב המסורתית אשר נקראת 'איפטאר'. במהלך כל החודש מומלץ על המוסלמים להרבות בקריאת הקוראן ולהרבות במתן צדקה לנזקקים ולחזק את הקשר שלהם עם בורא העולמים באמצעות תפילה. סוג מיוחד של תפילות שאופייני אך ורק לרמדאן הן תפילות הלילה אשר נקראות 'תארוויח'. אלו הן תפילות רשות אשר מתווספות לחמש תפילות החובה היומיות ולרוב מקיימים אותן בתפילה בציבור בשעות הערב במסגדים.

חודש הרמדאן הוא חודש של רחמים וברכה מאללה סובחאנהו ותעלה. מטרת הצום בחודש הזה היא ללמד את המאמין ענווה, סבלות והקרבה. ולהראות לו שכשם שהוא יכול לוותר על מעשים מותרים למען הצום בחודש הרמדאן. כך הוא יכול לוותר על מעשים אסורים בכל שאר החודשים.

כמידי שנה, The Big Picture – מדור התמונות של 'הבוסטון גלוב' מציג עשרות תמונות מחודש הרמדאן מסביב לעולם. התמונה שתפסה את תשומת ליבי השנה יותר מכל היא התמונה הזאת:

מוסלמי סודני קורא בקוראן ביום שישי הראשון של חודש הרמדאן, בתוך מסגד בכפר קטן ליד חרטום, סודן, ה-13 לאוגוסט , 2010. (צילום: רוייטרס/מוחמד נורדין עבדוללה)

בהזדמנות זאת אני רוצה לאחל – גם אם באיחור מסוים – רמדאן מובארכ לכל המוסלמים באשר הם. מי ייתן ונדע לזהות את הדברים החשובים באמת בחודש הזה ונעזוב אותו בני אדם טובים יותר, עד המפגש הבא אינשאללה.

לצפייה בשאר התמונות.

  1. airin orebi
    02/09/2010 ב- 01:05

    RAMADAN KARR

    ערב טוב – חבר

    אני מקווה שאתה זוכר אותי.

    השאלה שלי היא . האם עקב תרופות שאני מקבלת זה בסדר שהפסקתי את הצום . אני צמתי רק 14 יום והרופא אסר עלי להמשיך.
    האם אחרי RAMADAN אני יכולה להחזיר את הימים שלא צמתי. האם יש יום מסוים או שזה להחלטתי.

    בנוסף אשמח מאד באם תודיעני איפה בדיוק אני יכולה ללמוד דת. אני מתכוונת ל ממש הרצאות עם פרושים . או שיש איזה קבוצה שנותנים שיעורי דת . או באיזה מסגד .
    אני גרה בעכו אבל אין לי בעיה להגיע לכל מקום.
    בעכו לצדתי צספר שיעורים אבל זה לא נתן לי הרבה מאחר ולמדו – TARATILOO AL QURAN.
    אני מקווה שהסברתי את עצמי .והבנת למה הכוונה.

    אני גם חייבת ללמוד להתפלל . כי אני רוצה להתחיל להתפלל. אני יודעת בע"פ רק את סורת
    אל פתיחה . וכפי שקראתי אני חייבת ללמוד לפחות עוד 2 או 3 סורות

    אני כל הזמן נכנסת לבלוג אבל מזמן לא כתבתי לך .

    בתודה

    איירין

  2. nuh
    02/09/2010 ב- 01:35

    שלום איירין, ודאי שאני זוכר אותך 🙂

    אם הצום עלול להזיק לך ועליך לקחת תרופות את יכולה גם לא לצום. עליך להשלים צומות כמספר הימים שהחסרת במועד מאוחר יותר לבחירתך. מומלץ מאוד לרשום את מספר הימים המדוייק ולסיים לצום אותם עד חודש הרמדאן הבא.

    לגבי שני הדברים האחרים, אני אהיה איתך בקשר במייל אינשאללה.

  3. airin orebi
    02/09/2010 ב- 23:12

    היי ערב טוב

    אני מאד מודה לך על התשובה לגבי הצום בוודאי שאני רושמת את הימים שאני לא צמתי למרות שזה מעיק עלי שלא צמתי את אותם ימים. אבל אינשאללה אני יחזיר אותם אפילו בכפול.

    לגבי שאר השאלות. אני ממתינה .

    תודה רבה לך ידידי היקר
    RAMADAN KARRIM

  1. No trackbacks yet.

להשאיר תגובה

